Namsskogan Folkebibliotek

Den flerkulturelle skolen i bevegelse :: teoretiske og praktiske perspektiver
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Den flerkulturelle skolen i bevegelse :: teoretiske og praktiske perspektiver
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2020
Noter
  • 1. utgave 2012 Flerkulturell kunnskap bidrar til bevissthet om hvordan skolen kan utvikles slik at alle elevene, lærerne og foreldrene opplever anerkjennelse. Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver inneholder blant annet disse temaene: Urfolk, nasjonale minoriteter og nyere minoriteter Det samiske og flerkulturelle perspektivet i LK20 Kulturforståelse Diskriminering og rasisme Å lære norsk som et andrespråk Utviklingen av en flerkulturell skole Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver har som mål å gi lærerstudenter et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. Boka er også aktuell for lærere som ser behovet for faglig utvikling i møtet med et mangfold av elever og foresatte i dagens skole. Innledning. -
ISBN
  • 978-82-05-53046-1
Tilgjengelige
  • 0/0
Venteliste
  • 0 (0)
*00004719nam a2200529 c 4500
*001279434
*00520230307085105.0
*007ta
*008200403s2020    no a   e |||||00| 0 nob| 
*020  $a978-82-05-53046-1$qheftet$cNkr 399.00
*035  $a(NO-OsBAS)150345346
*035  $a(EXLNZ-47BIBSYS_NETWORK)999921081892302201
*040  $aNO-OsBAS$bnob$erda$dNO-OsNB
*080  $a376.684
*0820 $a370.117$qNO-OsBAS$223/nor
*084  $a15a$2loovs$qNo-KaSG
*1001 $aSpernes, Kari$d1959-$0(NO-TrBIB)6016232$4aut
*24514$aDen flerkulturelle skolen i bevegelse :$bteoretiske og praktiske perspektiver$cKari Spernes ; illustrasjoner: Hilde Sofie Fjeld
*250  $a2. utgave
*264  $aOslo$bGyldendal$c2020
*300  $a279 sider$billustrasjoner$c22 cm
*336  $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337  $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt
*338  $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact
*500  $a1. utgave 2012
*505  $aInnledning. -$gDel 1:$tRt flerkulturelt samfunn :$g1:$tInnvandring og ulike grupper etniske minoriteteter ;$g2:$tSkolens styringsdokumenter og mangfold ;$g3:$tEn flerkulturell skole. -$gDel 2 :$tEleven :$g4:$tIdentitet og identitetsdannelse ;$g5:$tKultur og språk ;$g6:$tÅ være migrant. -$gDel 3:$tSamspill i skolen:$g7:$tIkke "vi og de andre", kun "vi" ;$g8 :$tInnlemmingsstrategier  ;$g9:$tSamspill mellom aktørene i skolen ;$g10:$tRasisme og diskriminering . -$gDel 4:$tEn flerkulturell skole :$g11 :$tLikeverd og mangfold i skolen ;$g12:$tSkolens tilpasning til mangfoldet ;$g13 :$tForeldresamarbeid tilpasset mangfoldet.-$gLitteratur ;$gRegister
*520  $aFlerkulturell kunnskap bidrar til bevissthet om hvordan skolen kan utvikles slik at alle elevene, lærerne og foreldrene opplever anerkjennelse.  Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver inneholder blant annet disse temaene: Urfolk, nasjonale minoriteter og nyere minoriteter Det samiske og flerkulturelle perspektivet i LK20 Kulturforståelse Diskriminering og rasisme Å lære norsk som et andrespråk Utviklingen av en flerkulturell skole  Den flerkulturelle skolen i bevegelse - teoretiske og praktiske perspektiver har som mål å gi lærerstudenter et grunnlag for å møte kulturelt mangfold i skolen med trygghet og profesjonalitet. Boka er også aktuell for lærere som ser behovet for faglig utvikling i møtet med et mangfold av elever og foresatte i dagens skole.
*650  $aGrunnskolen$2bokbas$9nob
*650  $aGrunnskolen$2bokbas$9nno
*650  $aFlerkulturell pedagogikk$2bokbas$9nob
*650  $aFleirkulturell pedagogikk$2bokbas$9nno
*650  $aFlerspråklighet$0(NO-TrBIB)HUME06322$2humord
*650  $aFlerkulturell pedagogikk$0(NO-TrBIB)HUME07885$2humord
*650  $aGrunnskolen$0(NO-TrBIB)HUME23030$2humord
*653  $aflerkulturell$apedagogikk$akulturmøter$askolen$arasisme$aforeldresamarbeid$amangfold$aidentitet$amigrasjonspedagogikk$askole$adiskriminering$aminoritetsspråklige$aelever$asamarbeid$atospråklighet$aetniske$aminoriteter$akulturmøte$alikeverd$aforeldre$akunnskapsløftet$aspråkopplæring$agrunnskolen$aflersprã¥klighet$atosprã¥klighet
*7001 $aFjeld, Hilde Sofie$d1959-$0(NO-TrBIB)12007980$4ill
*852  $b1190101$cxf0001$h370.117$iSpe
*852  $b1190201$cc00071$h370.117$iSpe
*85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/6/9788205530461.jpg$qimage/jpeg
*85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788205530461
*85642$aissuu.com$3Innholdsfortegnelse (faksimile)$uhttps://issuu.com/gyldendalnorskforlag/docs/issuu_89fb911613200d$qapplication/pdf$nissuu.com - Santa Monica, Calif.
*85642$agyldendal.no$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://www.gyldendal.no/faglitteratur/pedagogikk-og-laererutdanning/pedagogikk/den-flerkulturelle-skolen-i-bevegelse2/p-769423-no/$qtext/html$nGyldendal. - Oslo.
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/46/53/150345346/productimage_ORG_119ed00c592cd3abb0ab5b86d809cb0b08b8fe12.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/46/53/150345346/productimage_OS_3a90b57e16748b5c0b1efeb1df6753055e6083fd.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/6/9788205530461.jpg$qimage/jpeg
*85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/6/9788205530461.jpg$qimage/jpeg
*913  $aNorbok$bNB
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk